Wednesday, July 26, 2017

Святата (2001)





Разкъсай дрехите ми, удари ме.
Намери онази част,
която в мен трепти, гори ме
и хвърля искри от злокобна мъст
в своята бездънна паст.
Натъпчи я, зарови я с пръст.

Издери очите ми, не искам
да виждам, както досега.
Не искам никого аз да потискам,
да притискам, да изстисквам
последни капчици на любовта
и себе си с тях да поя.

Искам нещо чисто,
нещо ново, бистро,
пък дори далеч от моите ръце.
Нека съм наказано дете.
Нека сълзи мокрят моето лице -
Измъчвай ме, потъпквай ме,
излей мъстта на цели векове,
на цели светове.

А после... о, после!
Дали ще блесне
отново чудното сияние?
И ще ме стресне
след преживените терзания?
Измъчена, изтупана
от всяка пошлост, мръсотия,
със чистите зеници да прогледна,
да се изправя, преродена
и тихичко да се облегна
на твоите гърди,
във твоите обятия
и през пречистени сълзи
да пламне любовта ни.
Святата.

No comments:

Post a Comment